CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Sunday, March 6, 2011

:: UBI KAYU REBUS(GULA) ::

Salam malam semua...
Kalau nak ikut good morning untuk n3 sarapan pagi ni,tapi oleh kerana kebusy-an saya hari ini,jadi saya tak sempat untuk masukkan n3 pagi tadi.Bukannya busy apa pun,biasalah kan kalau hari ahad macam ni,suami cuti..so keluar lah bawak anak2 pergi shooping complex,jalan2 cari makan dan singgah sekejap ke rumah atok dan nenek dia orang.Sembang2 dan sempat jugak saya masak untuk ayahanda,ibuanda dan adik2.Sambung menu utk sarapan pagi tadi,menu yang simple sangat2,ubi kayu rebus cecah dgn gula.Bila saya tanya hubby dan anak,nak cecah dgn sambal goreng atau gula,dia orang jawab GULA...haii..senang kerja aku,jom layan!!

Bahan2:
Ubi kayu( kupas kulitnya,bersihkan dan potong)
garam
gula

Rebus ubi kayu dan masukkan garam kedalam air rebusan.rebus sampai ubi kayu masak.lepas tu boleh lah makan bersama dgn gula.Senang sangat,budak sekolah rendah pun pandai buat...hehehe..betul lah tu. (* . *)

0 comments:

Post a Comment