CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Friday, March 4, 2011

:: BLUEBERRY CHEESE/CHOCOLATE PASTRY PUFF ::



Salam Malam Semua...
Tak dapat nak celoteh lama2 ni,sebab mata dah mengantuk,jam pun dah menunjukkan 11.02mlm.Sebelum masuk tido,saya nak masukkan n3 terakhir untuk malam ni.Kalau umur saya panjang esok ada lagi lah n3,insyaallah...,lepas masukkan n3 ni,ada sikit lagi keja yang saya nak buat,iron baju..esok pagi2 dah nak ke sekolah anak sebab ada meeting,penat jugak lah rasa nya,ingatkan nak relak2 lah hari sabtu..sebab hari sabtu dan ahad adalah hari yang saya nanti2 kan,nak berehat sikit.Heemmm...apa boleh buat,terpaksa lah jugak.Tapi takpe,itu dugaan nama nya kan,haa...jom layan bahan2 utk blueberry cheese pastry puff dan chocholate pastry puff... =)

Bahan2 nya:
Kulit puff pastry (saya guna kawan brand )
Blueberry jam
chocolate jam
cream cheese gaul dgn gula aising
1 biji telur digaul dgm sedikit susu segar(utk sapu atas pastry sebelum dibakar)
sedikit gula aising utk hiasan


Ambil dlm 3 keping kulit pastry,kenudian masukkan inti cream cheese dan blueberry jam.,lipatkan dibahagian lapisan inti tadi disapu sedikit telur utk melekatkannya.Untuk puff chocolate,sama juga proses nya,ambil dlm 3 keping kulit pastry,masukkan inti chocolate,lipat 2 sapu dgn telur dipermukaan kulit pastry.Kemudian bolehlah dibakar sampai masak,setelah masak untuk chocolate puff tabur gula aising keatas puff.Saya dapat dalam 4pcs blueberry cheese puff dan 2 pcs chocolate puff.Kalau tak nak guna sampai 3 keping kulit pastry,boleh guna sekeping2 dan tekan dgn garfu,ikut citarasa masing2.Makan puff sambil tengok raja lawak dan minum dgn air coklat panas..nyum2! >.<


0 comments:

Post a Comment