CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Thursday, March 3, 2011

:: EGG SANDWICH BBQ CHEESE ::


Assalammualaikum....
Good Morning Sunshine.....
Morning ni n3 nak kongsi satu resepi yang sangat mudah untuk disediakan.Sangat2 simple coz mengambil masa hanya 3 minit...dah pun siap utk dimakan.Cepat kan?buat bekal anak ke sekolah atau utk sarapan pagi.Nak cerita sikit keadaan pagi ni sebelum kita tengok bahan2 utk sandwich yg simple ni.Haaa....morning ni,tak sedar jam anak nak ke sekolah,selalu nya lah..kakak pergi sekolah naik kenderaan yang memang dah disediakan untuk anak2 kakitangan penjara,sebab suami saya bertugas sebagai pegawai penjara.So, nak di pendekkan cerita,pagi ni anak saya tu kena tinggal sebab terlewat bangun pagi.Apalagi nasib baik jam masih awal,sempat lah hubby saya hantarkan.Ok lah,jom layan resepi yang tak seberapa ni,gambar yang diambik pun tak cantik,sebab aku letak byk mayonis dan sos cili,jadi lembik lah roti aku...hehehehe... =)

Bahan2 nya: (utk 1 orang )
3 keping roti bantal
4 keping hirisan tomato
1 biji telur mata( msk dlm non stick pan )
1 keping cheese (perisa bbq)
mayonis
sos cili
madu
butter


Sapukan roti dengan butter,nak bakar boleh,tak nak pun boleh.Lepas tu,telur tadi buat telur mata,guna non stick pan so tak perlu minyak.kemudian letak telur dan tomato dilapisan roti pertama,dan cheese,tomato dilapisan ke2.Tuang mayonis,sos dan sedikit madu...potong 2,dan makan...nyum2! >.<

0 comments:

Post a Comment