CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Tuesday, March 1, 2011

:: KEK CHEESE PULUT HITAM ::

Salam petang..dah nak malam!
Dalam pukul 5:ooptg tadi,saya sempat buat kek cheese pulut hitam ni.Nak buat kek ni senang je sebab tak banyak sangat bahan,sebab tu lah saya buat..al-maklumlah saya ni tak suka buat kek yang banyak sangat kerenah.Kalau kek simple2 tu saya suka buat,janji sedap dimakan.Tak semestinya kek yang simple2 ni tak sedap kan?kadang2 kek yang simple2 tu lah yang sedap lagi dari kek yang banyak sangat bahan2nya..betul tak?Tapi,saya tak kata kek yang banyak menggunakan bahan tu tak sedap,sedap...cuma ikut rajin dgn malas je,saya dlm mood malas lah sekarang ni,hehehe...malas pun dapat jugak buat 1 jenis kek,jom layan!! =)


Bahan2 nya:
50gm butter

50ml minyak masak'
2 gelas gula aising
5 biji telur ayam
1 pkt tepung pulut hitam(200gm)
1 sudu kecil ovellete
125gm cream cheese
1 sudu kecil esen vanilla
2 sudu susu manis
1 pkt serbuk santan
100ml air sejuk
1 sudu kecil b.soda

cara-caranya:
pukul butter,minyak dan gula sampai putih,kemudian pecahkan telur satu persatu dan pukul sampai kembang.masukkan ovelette,esen vanilla,susu manis,pukul lagi.selepas itu masukkan tepung pulut hitam,serbuk santan,b.soda dan cream cheese.last sekali masukkan air,pukul lagi.masukkan dlm acuan dan bakar sampai masak. >.<

0 comments:

Post a Comment