CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Monday, February 7, 2011

:: KERABU PERUT ALA SYURGA D' PINGGAN ::

Salam kasih sayang utk anda semua...
Apa khabar agaknya ye,harap2 semua sihat.Hari ini afie fieza nak kongsi resepi kerabu perut ala syurga d' pinggan.Kerabu ni,saya masukkan je bahan2 yang sesuai utk saya campurkan dalam kerabu perut ni.So,hasilnya seperti yang kita nampak dekat gambar di atas.Harap2 sudi lah menjenguk blog saya,dah mencuba resepi yang ada dalam blog saya.Ye lah,sapa lah saya?? >_<

Bahan2nya:
Perut sapi/lembu(direbus hingga lembut dan potong ikut suka anda)
1 biji cili merah dihiris halus
3 biji bwg merah dihiris halus
3 biji bwg putih dihiris halus
2 biji bwg besar dihiris halus
1 helai daun limau purut dihiris halus
2 helai daun kunyit dihiris halus
1 mangkuk bwg goreng
5 biji limau kasturi ambil jus nya
sedikit garam/perasa/lada hitam
3 sudu besar kacang tumbuk

Cara2nya:
Gaul semua bahan sampai semua nya sebati,hidangkan dan selamat mencuba............

0 comments:

Post a Comment