CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Saturday, February 26, 2011

:: BUTTERMILK PANCAKE ::

Salam morning ...
Percubaan kali ke 2 untuk membuat pancake buat sarapan pagi ini.Kali ini saya buat buttermilk pancake....hehehee...menjadi dan adalah nampak cantik sikit dari sebelum ni.Saya makan 2 keping,cukuplah ye sebab kalau benda yang manis2 ni,saya kurang berminat sikit utk breakfast.Saya paling suka kalau breakfast makan karipap,roti canai atau nasi lemak.Cerita pasal roti canai,haaii...memang favourite saya,lama dh tak makan roti canai,nyum2!eehh!berbalik pada pancake tadi,jom layan bahan2 nya dibawah.... =)

Bahan2nya:
300gm tepung gandum
sedikit b.powder
sedikit b.soda
sedikit garam
1 sudu gula
2 sudu buttermilk powder
1 biji telur
susu segar utk bancuhan tepung

Cara2nya:
Blendkan semua bahan,dan biarkan dlm 3 minit.lepas itu masak dlm non stick pan.Makan bersama madu dan mentega... >.<



0 comments:

Post a Comment