CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Saturday, November 19, 2011

:: KETIAW GORENG KOSONG ::


Salam malam semua...
Malam ni rasa kurang sihat sikit,kepala ni berdenyut2 je.Tadi nak masak pun rasa malas,tapi perut lapar so cari lah apa yang ada,siang tadi adalah beli 1 pkt ketiaw,tapi bahan campuran takde lah pulak.Aduii...lapar ni,takpe masak je kosong campur dgn 2 biji telur.Bukan takde ayam atau daging,tapi masih beku,so masak kosong je lah kali ni,resepi ni utk yang terdesak nak masak tapi bahan takde,boleh lah coba resepi ni...hehehe,tapi sedap jugak,anak saya kata sedap lah mummy walaupun kosong,bila dah lapar,apa2 pun sedap,janji halal kan?Time saya taip ni,sambil2 saya makan OSAKA CAKE yang saya beli dkt THE GINGER BREAD HOUSE,sedap sangat2 dlm kek tu ada inti cream castard,nanti saya masukkan jugak pic nya k... =)

BAHAN2:
1 Pkt ketiaw(di asing2kan mee nya supaya tak bercantum)
2 biji telur ayam
sos cili
kicap pekat
sos tiram
maggi secukup rasa
gula
sedikit minyak utk menumis
bwg goreng utk hiasan

BAHAN TUMBUK:
3 biji cili kering
2 ulas bwg putih
3 biji bwg merah

Tumis bahan tumbuk hingga naik bau dan kekuningan,pecahkan 2biji telur dan hancur2kan.Masukkan sos cili,kicap,sos tiram,gula,maggi secukup rasa,gaul rata.last sekali masukkan ketiaw,gaul sebati,angkat dan taburkan dgn bwg goreng,makan...

0 comments:

Post a Comment