CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Monday, December 5, 2011

:: PARU GORENG KERING & SAYUR CAMPUR ::


Salam isnin...
Ada 2 menu simple saya nak kongsikan dengan anda semua hari ni iaitu paru goreng kering dan jugak sayur campur.Alah menu biasa pun nak kongsi kan?Tapi takpe saya memang buat blog ni nak kongsi apa2 je resepi untuk kita rujuk bersama,buat yang baru2 nak belajar masak tu,dari masakan yang simple barulah ke yang lebih susah tu kan?Dan jugak yang baru kahwin tapi basic memasak tu takde,bolehlah mula kan dgn memasak sayur,dan goreng2 ikan,ayam kan.....




Sambung balik,sebernanya...walaupun resepi simple kalau yang tersayang tu makan berselera,tu dah cukup bermakna buat yang memasak.Eeemmm....lauk yang ni sebenarnya lauk yang saya masak semalam,tapi tak sempat nak kongsi sebab kemarin ada cousin2 datang kat rumah,so riuh betul lah kemarin.Kemarin pun saya sempat buat kek utk jamu dia org dtg,nanti saya kongsikan resepi nya.Oklah saya masukkan resepi paru goreng kering tapi sayur campur saya tak masukkan coz saya dah pernah masukkan resepinya sebelum ni,sila rujuk dkt lebel disebelah kanan. =)

BAHAN2NYA:
1 kilo paru (direbus terlebih dahulu sehingga masak/toskan)

BAHAN PERAPAN:
2 sudu besar serbuk jintan manis
2 sudu besar serbuk jintan putih
2 sudu besar serbuk ketumbar
2 sudu besar serbuk kunyit
1 sudu besar serbuk kari
garam/perasa secukup rasa anda
3 sudu besar air
*minyak untuk menggoreng

Setelah paru direbus dan ditoskan,biar sejuk sedikit kemudian hiris baru nipis2 dan lebar2.Kemudian masukkan semua bahan perapan kecuali minyak,gaul sebati.Panaskan minyak,dan goreng paru hingga garing.Angkat dan boleh dihidangkan...selamat mencuba...

0 comments:

Post a Comment